Verslag IC jeugd 3 november 2023

Arjen speelde tegen Patrick, dat ging een hele tijd gelijk op. Patrick had bijna een mooi aanval met zijn paard maar dat lukte net niet (hij zag dat gelukkig zelf ook). Tegen het eindspel was er eerst een dameruil. Toen had Patrick (bijna) een mooie aanval op de konings stelling van Arjen, maar hij zag er geen gat in. Door een verkeerde zet raakte hij zijn paard kwijt. Arjen ruilde toen lekker af, hij stond uiteindelijk 3 pionnen voor en kon er een laten promoveren naar een dame. Patrick gaf toen op.

Pepijn speelde tegen Boaz. Pepijn kwam snel een dame voor en wist uiteindelijk mat te zetten.

Thijs speelde tegen Chris. Eerst stond Thijs een stuk voor, toen we later kwamen kijken stond Chris een stuk voor. Even leek het er op dat Chris dan misschien ging winnen, maar Thijs wist toch de winst binnen te slepen.

Jip mocht tegen Matteo. Dat was dus geen partij voor Matteo, redelijk snel flink wat stukken opgegeten en daarna mat.

Anir speelde tegen Khynan. Anir speelde met veel bravoure maar raakte toch snel zijn dame kwijt. Khynan kon snel daarna mat zetten.

Bram speelde tegen Timo. Timo kon een voor een de stukken van Bram innemen en wist eenvoudig te winnen.

Max tegen Joyce was best spannend. Joyce stond een tijdje voor tot ze helemaal in het eindspel een aftrekaanval over het hoofd zag en haar dame kwijtraakt. Max won daarna makkelijk.

Skylar mocht tegen Evert. Skylar bleef de hele tijd verkondigen dat hij zou gaan winnen, maar iets beter opletten was handiger. Skylar raakte zijn dame kwijt en verloor daarna ook de partij.

Ezra speelde tegen Guo Nian. Guo dacht een mooie aanval op een toen te hebben met zijn loper. Dat wist Ezra mooi te verdedigen door met zijn loper de aanvalslijn te blokkeren. Guo zette toen een toren naar een open lijn maar vergat dat zijn loper dan ook geslagen kon worden. Dus stond Ezra een lopen voor. Ezra speelde het spel netjes uit en wist te winnen.

Roel dacht oneven te zijn, maar Youssef was er ook nog. Dus speelde Roel toch maar Youssef was te sterk, met al snel twee stukken en een dame voor ging Youssef winnen en Roel verloor de partij.