Zestal stelt teleur tegen Wageningen

Woensdag 16 februari speelde het zestal tegen Wageningen. Met een flink ratingvoordeel waren de verwachtingen hoog gespannen. De avond liep echter anders.

Het team kwam nog wel op voorsprong nadat Daan uit een moeilijke positie een machtige koningsaanval wist op te zetten die leidde tot winst.

Martin en Johan kwamen echter in de problemen door goed spel van hun tegenstanders en misschien wat matige zetten aan eigen kant. De stelling werd steeds beter voor de tegenstanders, waardoor beide spelers uiteindelijk moesten opgeven.

Ook Ed en Jelle wisten geen score neer te zetten. Ed raakte in het middenspel een stuk en later een kwaliteit kwijt. Hij speelde nog dapper door, maar er viel niets meer te halen. Jelle had een moeilijke partij waarin hij wel een kwaliteit voor kwam te staan, maar een lastige stelling kreeg met ongelijk materiaal. Zijn tegenstander wist dar het meest uit te halen, waardoor Jelle verloor.

Met 4-1 achterstand was de wedstrijd gespeeld en kon Dirk alleen nog voor zijn eigen score spelen. In een lastige Franse partij was het vooral zijn tegenstander die erg lang nadacht en zo rond zet 25 in tijdnood kwam. Dirk wist hier optimaal gebruik van te maken en strafte de wat mindere zetten van zijn tegenstander af.