Zestal wint ook tweede wedstrijd

Vrijdag 11 november speelde het zestal haar tweede wedstrijd in de SOS competitie. Tegenstander was Denk & Zet uit Hattem, op papier een gevaarlijke tegenstander.

Het Hoevelakense team trad aan met de sterkst mogelijke opstelling en het scoreverloop was erg positief. Joost wist namelijk snel de 1-0 op het bord te zetten, nadat zijn tegenstander volledig de fout in ging bij een aanval in het centrum en twee stukken verloor.

Mick zette daarna een half puntje op het bord. In een vrij gelijke stelling, sloeg hij eerst remise af, maar daarna ging het bijna mis: hij verloor een pion en zijn tegenstander leek die te laten promoveren. Mick kon nog met een mooie zet alles verdedigen waardoor het alsnog remise werd.

Niels wist ook te winnen. In een complexe stelling, offerde hij een pion op om een goede stelling te krijgen. Zijn tegenstander schatte de stelling verkeerd in en dacht glad gewonnen te staan, hoewel dit niet het geval bleek en Niels solide de aanval koos en de partij won.

Daan won zijn partij nadat hij een geofferde pion in de opening aannam en die daarna niet meer teruggaf. Zijn tegenstander probeerde nog van alles, maar Daan vergrootte zijn voorsprong en won toen hij dreigde te promoveren.

Dirk speelde gelijk. In een lastige partij had zijn tegenstander het betere van het spel. Maar Dirk bleef zo nauwkeurig mogelijk spelen en nadat verschillende stukken van het bord waren, was er onvoldoende materiaal over om een winnaar aan te wijzen; remise.

Tot slot wist Martin een geweldige stelling op te bouwen, die vervolgens erg moeilijk bleek uit te spelen. Met twee lopers en een dame tegen een loper en een dame wist hij echter zijn tegenstander in een foutje te dwingen, zodat hij mat kon zetten en de partij kon winnen.

Met de uitslag 5-1 staat het team gedeeld eerste. Maandag 12 december is de volgende wedstrijd in en tegen Zutphen.