Jeugdtoernooi 2018

Verslag 42e Open Hoevelakense Jeugdsnelschaaktoernooi
Zaterdag 24 maart organiseerde het Hoevelakens Schaakgenootschap het 42e Open Hoevelakens Jeugdsnelschaaktoernooi. Dit jaar was het toernooi te gast in de Rehoboth van de Hervormde gemeente in Hoevelaken. Er waren 68 deelnemers.

Het toernooi werd geopend door voorzitter van HSG Arco Floor. Hij legde er de nadruk op dat schaken een gezellige sport is en dat na een fout je altijd kunt terugkomen.

Er vielen dit jaar 4 Hoevelakers in de prijzen: Jelle Bloemendaal werd knap 2e in de B-categorie, Nubel el Mourabit wist een 10e plek in de D-categorie te veroveren, Ensar Caliskan werd 8e in de E-categorie en Julian van Hamersveld werd 10e in de E-categorie.

In de A-categorie was Robin Reichardt (En Passant, Bunschoten) duidelijk de beste, hij won 9 maal en speelde 2 maal gelijk. Tweede werd, net als vorig jaar Leendert Harteveld (BDSV Barneveld) en derde werd Szabi Buzogany (SV Hoogland).

Ook in de B-categorie was er een duidelijke winnaar: Wayan Prins (Vegtlust Maarssen) won de groep (hij was vorig jaar 2e), voor Jelle Bloemendaal. Derde werd Frank Woudenberg (En Passant).

De C-categorie werd gewonnen door Rafael Goudriaan (Caissa Amsterdam / VAS). Hij had een ruime voorsprong op de nummer 2 (Lennaart Pols (SV Krimpen aan den IJssel) en Vitto van Leeuwen (DBC De Bilt).

In de D-categorie was het erg spannend tot en met de laatste ronde. Uiteindelijk ging Jule Cordes (Caissa/VAS) er met de titel vandoor. Zij had slechts een half puntje voorsprong op Evi Maris (W.S.G. Winterswijk) en een puntje voorsprong op nummers 3 en 4 (Fabian Rijken, BDSV en Peter Nitrauw SG Amersfoort). Rijken werd derde op weerstandspunten (hij had sterkere tegenstand in het toernooi getroffen dan Nitrauw).

Tot slot de E-categorie. Daar ging Lauri Maris (W.S.G. Winterswijk) er met de titel vandoor, voor Michael Veldhuizen (Schaakclub Zeist) en Daniël Bos (SV Huizen).

De verenigingsprijs ging dit jaar naar En Passant, dat met de 5 best scorende spelers 1.5 punt meer had gehaald dan de Schaakvereniging Huizen.

Het toernooi was een succes en dit kon alleen dankzij de inzet van vele vrijwilligers die het toernooi in goede banen leidden en de sponsors die het toernooi mogelijk hebben gemaakt.  Wederom hartelijk bedankt voor jullie inzet!

Klik hier voor de einduitslag

Klik hier voor de foto’s

Het toernooi kan alleen mogelijk worden gemaakt dankzij onze sponsoren:
Keurslager Steltenpool
Van Straalen kappers
Eetcafé de Wiekslag
Bakkerij Toebast

Het 42e Open Hoevelakense Jeugdsnelschaaktoernooi

Klik hier om je op te geven!

Inschrijvingen 42e Jeugdsnelschaaktoernooi 23 maart 2018 22.30 uur (67 totaal)

Inschrijven kan nog steeds!

Op zaterdag 24 maart 2018 zal het 42e Open Hoevelakense Jeugdsnelschaaktoernooi georganiseerd worden door het Hoevelakens Schaak Genootschap. We zullen er weer een gezellig toernooi van maken en hopen dan ook dat alle jongeren die tijd en zin hebben zich aanmelden. Je hoeft dus GEEN lid te zijn van een schaakbond of een schaakvereniging. Het toernooi zal gehouden worden in de Rehoboth, Smalle Streek 4, 3871 BW Hoevelaken (te bereiken via Westerdorpsstraat 67).

De kosten voor het toernooi bedragen 5 Euro per persoon, te voldoen bij inschrijving.

Er zijn in totaal 5 leeftijdscategorieën:
A jeugd geboren in 1998 t/m 2001
B jeugd geboren in 2002 of 2003
C jeugd geboren in 2004 of 2005
D jeugd geboren in 2006 of 2007
E jeugd geboren in 2008 of later

Voor elke leeftijdsgroep zijn er medailles en een beker te verdelen, ongeveer de helft van de deelnemers heeft een prijs! Het maximum aantal deelnemers is 120.

A-categorie: 1e prijs 60 euro, 2e prijs 40 euro, 3e prijs 30 euro
B-categorie: 1e prijs 50 euro, 2e prijs 35 euro, 3e prijs 25 euro
C/D/E categorie; prijs van de prijzentafel, o.a. onder andere Monopoly, Stratego, schaakspelen en voetballen!
Ook krijgt iedereen een aandenken aan het toernooi.

Drinken, broodjes, tosti’s en versnaperingen zijn verkrijgbaar aan de bar.

Speelschema:
De inschrijvingen zullen plaatsvinden vanaf 12.00 uur en om 12.45 uur begint het toernooi! Het speeltempo bedraagt 7 minuten per persoon per partij.
Hierbij gelden de snelschaakregels die ook ter plekke nog eens zullen worden uitgelegd. Er zullen in totaal 12 rondes worden gespeeld, telkens in poules van 4 personen. De poules worden ter plekke ingedeeld op speelsterkte. Iedereen zal door elkaar spelen, dus het is in principe mogelijk dat een 8 jarige tegen een 20 jarige speelt. Voor de prijsuitreiking zullen de verschillende leeftijdscategorieën wel weer uit elkaar worden gehaald. De prijsuitreiking zal plaatsvinden rond 17.00 uur en zal tot ongeveer 17.30 uur duren.

Het toernooi kan alleen mogelijk worden gemaakt dankzij onze sponsoren:
Keurslager Steltenpool
Van Straalen kappers
Eetcafé de Wiekslag
Bakkerij Toebast

Voor vragen of inschrijving, kunt u terecht bij Dirk Veldhuizen
(tel: 06-30711333, of email: [email protected]).

Klik hier: Inschrijfformulier 2018

Klik hier: Spelregels Jeugdsnelschaaktoernooi 2018

Klik hier: Hoe werkt het toernooi