Jeugdtoernooi 2023

Het leukste toernooi van het jaar!

Sponsoren: Minicar-Parts en Bakkerij Toebast.

Dat was de conclusie van veel deelnemers en begeleiders van schaakverenigingen uit de regio bij het 45e Open Hoevelakense Jeugdsnelschaaktoernooi op zaterdag 25 maart. Met 101 deelnemers was het toernooi helemaal volgeboekt. Het toernooi werd geopend wethouder van sport Audrey Rohen door aan de eerste speeltafel de pion op e2 naar e4 te verplaatsen.

Er waren prijzen in vijf categorieën te winnen. De verenigingscompetitie werd voor het eerst gewonnen door Jeugdschaakclub Magnus Leidsche Rijn. Deze sterke vereniging kwam al een paar edities net te kort, maar nu scoorden de beste vijf schakers van deze club gemiddeld 9.4 punt van de maximaal haalbare 12 punten. Een ongekend gemiddelde. Tweede was Schaakstad Apeldoorn dat ook voor het eerst meedeed en 8.6 punt gemiddeld haalde en SV Hoogland was derde met gemiddeld 7 punten per speler.

In de overige categorieën streden de schakers voor individueel eremetaal. In de A/B categorie ging de strijd tussen Oscar Adams (Schaakstad Apeldoorn) en Polle van Arendonk (Magnus Leidsche Rijn). Adams wist deze strijd te winnen door 11 punten te scoren, 1 meer dan Van Arendonk. Derde werd Leon Elfrink (Oud Zuylen Utrecht) die met een ijzersterke laatste ronde net het podium wist te behalen.

In de C-categorie ging de overwinning naar Gilead van Duuren (BDSV). In een bloedstollende laatste ronde scoorde hij een punt meer dan nummer twee Lode de Jong (Moira-Domtoren), wat precies genoeg was voor de overwinning. De derde plek ging naar Ryan Ramdien van Magnus Leidsche Rijn, die met een goede laatste ronde de derde plek op weerstandspunten wist te behouden.

In de D-categorie was het niet spannend om de eerste plek. Mylo Georgopoulos, ook van Magnus Leidsche Rijn, was veel te sterk. In de eerste ronde speelde hij nog een keer gelijk, maar daarna won hij 11 wedstrijden en eindigde hij 2.5 punt voor nummer 2 Max de Kleijn van Moira-Domtoren. De Kleijn behaalde de tweede plek door een sterke laatste ronde. Dat gold ook voor Evan Los (SV Voorschoten) die de derde plek veroverde.

In de E-categorie won Leandro van Pareren (Muider Schaak Kring). De jonge schaker wist 10 partijen te winnen en dat was 1 meer dan Paul Nguyen (Magnus Leidsche Rijn) en Lucas Tinholt (Schaakstad Apeldoorn). Nguyen behaalde de overwinningen tegen sterkere tegenstanders, waardoor hij tweede werd en Tinholt derde.

Boaz van der Schee was de beste Hoevelaker die daarmee 7e werd in de E-categorie. Pepijn Brinksma behaalde met 7 punten de 9e plek in de C-categorie. Tot slot viel Chris Pleizier in de prijzen door met 6 punten de 14e in de E-categorie te behalen.

Einduitslag van het toernooi

Klik hier voor foto’s (Jerry Scheerder)

Klik hier voor de foto’s van De Veense Courant (Aart Guliker)

Klik hier voor de foto’s van Nijkerk.nieuws.nl (Ely Hackmann)

Het 45e Open Hoevelakense Jeugdsnelschaaktoernooi

Telefoonnummer als je te laat bent: 0630711333

Inschrijven is mogelijk tot en met vrijdag 24 maart of totdat het maximum aantal deelnemers is bereikt.
Het aantal deelnemers voor het jeugdsnelschaaktoernooi heeft de 100 gehaald. Nieuwe inschrijvingen (ingediend na woensdag 22 maart 7.00 uur) komen op de reservelijst.

web 20230323 Inschrijvingen 45e Jeugdsnelschaaktoernooi

Op zaterdag 25 maart 2023 organiseert het Hoevelakens Schaakgenootschap het 45e Open Hoevelakense Jeugdsnelschaaktoernooi. Het toernooi is in de Rehoboth, Smalle Streek 4, 3871 BW Hoevelaken (te bereiken via Westerdorpsstraat 67). Het toernooi wordt mede mogelijk gemaakt door Minicar-Parts en Bakkerij Toebast.

Je hoeft dus GEEN lid te zijn van een schaakbond of een schaakvereniging.

De aanmelding is van 12.00 uur tot 12.45 uur, daarna begint het toernooi. De prijsuitreiking is rond 17.00 uur. Het speeltempo bedraagt 7 minuten per persoon per partij.

De kosten zijn 5 Euro per persoon.

Er zijn 4 leeftijdscategorieën:
Gecombineerde A/B categorie geboren in 2005 t/m 2008
C jeugd geboren in 2009 of 2010
D jeugd geboren in 2011 of 2012
E jeugd geboren in 2013 of later

Voor elke leeftijdsgroep zijn er medailles en een beker te verdelen, ongeveer de helft van de deelnemers heeft een prijs! Het maximum aantal deelnemers is 100.

Gecombineerde A/B categorie (gegarandeerd): 1e prijs 50 euro, 2e prijs 40 euro, 3e prijs 30 euro, 4e prijs 20 euro, 5e prijs 10 euro.

C/D/E categorie; prijs van de prijzentafel, onder andere schaakspelen, druppel/opdracht schaak en gezelschapsspelletjes!
Ook krijgt iedereen een aandenken aan het toernooi.

Speelschema:
De inschrijvingen zullen plaatsvinden vanaf 12.00 uur en om 12.45 uur begint het toernooi! Het speeltempo bedraagt 7 minuten per persoon per partij.
Hierbij gelden de snelschaakregels die ook ter plekke nog eens zullen worden uitgelegd. Er zullen in totaal 12 rondes worden gespeeld, telkens in poules van 4 personen. De poules worden ter plekke ingedeeld op speelsterkte. Iedereen zal door elkaar spelen. Voor de prijsuitreiking zullen de verschillende leeftijdscategorieën wel weer uit elkaar worden gehaald.

De prijsuitreiking zal plaatsvinden rond 17.00 uur en zal tot ongeveer 17.30 uur duren.

Aanmelden kan via deze link: inschrijfformulier-jeugdsnelschaaktoernooi-2023

Voor vragen of inschrijving, kunt u terecht bij Dirk Veldhuizen
(tel: 06-30711333, of email: [email protected]).Inschrijven kan ook via de website https://www.schaakvereniginghoevelaken.nl. (Klik op jeugdtoernooi 2023 en dan verschijnt de verwijzing naar het inschrijfformulier).

Klik hier: Hoe werkt het toernooi

Klik hier: Spelregels Jeugdsnelschaaktoernooi

Klik hier: Privacy Statement Jeugdsnelschaaktoernooi