Jeugdtoernooi 2022

Klik hier voor de foto’s

Uitslagen individueel

Uitslagen clubs

Spanning tot het einde bij 44e Jeugdsnelschaaktoernooi

Met dank aan onze hoofdsponsor:
RJJ Keukens
en onze sponsor
Bakkerij Toebast

Zaterdag 26 maart organiseerde het Hoevelakens Schaakgenootschap het 44e Open Hoevelakens Jeugdsnelschaaktoernooi. Het toernooi werd geopend hoofdsponsor Roeli Jansen-Jansen van RJJ Keukens. Zij verrichtte de eerste zet aan het eerste bord, waarmee zij het toernooi aftrapte.

In alle categorieën bleef de strijd tot en met de laatste rondes spannend. Bij de A/B categorie ging de strijd de hele middag tussen Jelle Smit van DBC en Polle van Arendonk van JSC Magnus Leidsche Rijn. Smid wist 11 punten te behalen, een half puntje meer dan Van Arendonk. De strijd om de derde plek was ook ongemeen spannend. Drie schakers eindigde met 8 punten, Julian Mac Gillavry ging er met de 3e plek vandoor omdat hij deze punten tegen sterkere tegenstanders had behaald (hij had meer weerstandspunten).

In de C-categorie was Max de Vreugd Pezo (Caissa/VAS) duidelijk de sterkste. Hij veroverde 10.5 punten, twee meer dan de nummer 2 Nathan Adams van BDSV. Adams bleef Gustav ten Kate van de Laarnse Schaakclub een half puntje voor en die bleef op zijn beurt de beste Hoevelaker, Julian van Hamersveld, een half puntje voor

In de D-categorie was Marnik Woldhuis (Hilversums Schaakgenootschap) de sterkste, hij scoorde, net als Smit, maar liefst 11 punten. Daarmee bleef hij Andy Lei van Schaakclub Zeist 1 puntje voor. Jelle Tennekes van SV Hoogland werd op weerstandspunten derde.

In de E-categorie behaalden de eerste twee schakers beide 8.5 punt. Maar op weerstand werd Paco Vos van Steenwijk (DBC) eerste voor Dhruv Patil (Moira-Domtoren). Er waren vier spelers met 8 punten en Job van Weel, ook van Moira-Domtoren, had de meeste weerstandspunten en werd derde.

Er vielen ook verschillende Hoevelakers in de prijzen. Naast Van Hamersveld werd Rafi Mohamed 8e in de C-categorie, Joyce Breedijk 9e in de E-categorie, Evert van Dasselaar 11e in de D-categorie en Thijs van den Heuvel 12e in de D-categorie.

De verenigingsprijs ging dit jaar voor het eerst naar DBC uit De Bilt. Vooral in de laatste ronde wist deze club veel punten te scoren en de concurrentie voorbij te vliegen naar een verdiende eerste plek. BDSV uit Barneveld werd 2e, een half puntje voor de Larense Schaakclub. Het Hoevelakens Schaakgenootschap moest met de vierde plek genoegen nemen.

Het 44e Open Hoevelakense Jeugdsnelschaaktoernooi

Inschrijven is mogelijk tot en met vrijdag 25 maart of totdat het maximum aantal deelnemers is bereikt.

Lijst met inschrijvingen tot en met 24 maart 12 uur

Op zaterdag 26 maart 2022 organiseert het Hoevelakens Schaakgenootschap het 44e Open Hoevelakense Jeugdsnelschaaktoernooi. Het toernooi is in de Rehoboth, Smalle Streek 4, 3871 BW Hoevelaken (te bereiken via Westerdorpsstraat 67). Het toernooi wordt mogelijk gemaakt door RJJ Keukens, onze hoofdsponsor, en Bakkerij Toebast

De aanmelding is van 12.00 uur tot 12.45 uur, daarna begint het toernooi. De prijsuitreiking is rond 17.00 uur. Het speeltempo bedraagt 7 minuten per persoon per partij.

We zullen er weer een gezellig toernooi van maken en hopen dan ook dat alle jongeren die tijd en zin hebben zich aanmelden. Je hoeft dus GEEN lid te zijn van een schaakbond of een schaakvereniging. Het toernooi zal gehouden worden in de Rehoboth, Smalle Streek 4, 3871 BW Hoevelaken (te bereiken via Westerdorpsstraat 67).

De kosten voor het toernooi bedragen 5 Euro per persoon, te voldoen bij inschrijving.

Er zijn in totaal 4 leeftijdscategorieën:

Er zijn 4 leeftijdscategorieën:
Gecombineerde A/B categorie geboren in 2004 t/m 2007
C jeugd geboren in 2008 of 2009
D jeugd geboren in 2010 of 2011
E jeugd geboren in 2012 of later

Voor elke leeftijdsgroep zijn er medailles en een beker te verdelen, ongeveer de helft van de deelnemers heeft een prijs! Het maximum aantal deelnemers is 100.

Gecombineerde A/B categorie: 1e prijs 75 euro, 2e prijs 55 euro, 3e prijs 35 euro, 4e prijs 25 euro

C/D/E categorie; prijs van de prijzentafel, onder andere schaakspelen, druppel/opdracht schaak en gezelschapsspelletjes!
Ook krijgt iedereen een aandenken aan het toernooi.

Speelschema:
De inschrijvingen zullen plaatsvinden vanaf 12.00 uur en om 12.45 uur begint het toernooi! Het speeltempo bedraagt 7 minuten per persoon per partij.
Hierbij gelden de snelschaakregels die ook ter plekke nog eens zullen worden uitgelegd. Er zullen in totaal 12 rondes worden gespeeld, telkens in poules van 4 personen. De poules worden ter plekke ingedeeld op speelsterkte. Iedereen zal door elkaar spelen. Voor de prijsuitreiking zullen de verschillende leeftijdscategorieën wel weer uit elkaar worden gehaald.

De prijsuitreiking zal plaatsvinden rond 17.00 uur en zal tot ongeveer 17.30 uur duren.

Aanmelden kan via deze link: inschrijfformulier-jeugdsnelschaaktoernooi-2022

Voor vragen of inschrijving, kunt u terecht bij Dirk Veldhuizen
(tel: 06-30711333, of email: [email protected]).Inschrijven kan ook via de website https://www.schaakvereniginghoevelaken.nl. (Klik op jeugdtoernooi 2019 en dan verschijnt de verwijzing naar het inschrijfformulier).

Klik hier: Hoe werkt het toernooi

Klik hier: Spelregels Jeugdsnelschaaktoernooi 2022

Klik hier: Privacy Statement Jeugdsnelschaaktoernooi